Polecamy usługi Partnera technicznego naszego klubu - Fusionmarketing.pl

Content Marketing a SEO

Pozycjonowanie stron zawsze wymagało posiadania specjalnych umiejętności, jednakże z roku na rok wymagania względem pracowników branży SEO stają się coraz większe. Wszystko za sprawą wprowadzenia zmian w algorytmach wyszukiwarki Google - aktualizacji Panda oraz Pingwin. Z uwagi na nie konieczna stała się zmiana podejścia do pozycjonowania - tworzenie o wiele lepszego zaplecza i posługiwanie się o wiele lepszymi tekstami, przydatnymi dla klientów. Zmniejsza to ryzyko ukarania przez Google. Najlepiej połączyć SEO z Content Marketingiem - dlaczego i na czym takie połączenie właściwie polega?

Jak to wyglądało kiedyś?

Kiedyś pozycjonowanie stron internetowych było o wiele prostsze - przede wszystkim zaplecze danego portalu mogło być słabe jakościowo i zawierać treści gorszej jakości. Chodziło o to, żeby właśnie promowany portal był świetny i podskoczył w rankingu popularności - i wszystkie działania były ukierunkowane właśnie na niego. Dziś podobne zachowanie skutkowałoby w najlepszym wypadku znacznym spadkiem strony w rankingu wyników wyszukiwarki, a czasem nawet usunięciem strony z owych wyników.
Google - i inne wyszukiwarki - pragną, aby to przede wszystkim internauci byli zadowoleni i promują te strony, które są dla nich z jakiegoś powodu atrakcyjne, bądź też pomocne. Strony zapleczowe, linkujące do danej strony głównej, muszą być równie dobrej jakości, jak strona, którą pozycjoner pragnie rozreklamować - inaczej widać, iż została wygenerowana sztucznie, jedynie w celu marketingowym. Co prawda w ten sposób można uzyskać szybkie wyniki w rankingu wyświetleń, ale równie szybko przyniosą one odwrotny do zamierzonego skutek - kary nałożone przez wyszukiwarkę, które na pewno przyczynią się do ponownego (i dużego) spadku popularności.

FusionSystem

Zmiana w algorytmach

Na straży zmian stoją nowe algorytmy i zabezpieczenia, które wprowadzane są i aktualizowane co jakiś czas przez twórców Google. Szerzej znane są zwłaszcza aktualizacje Pingwin i Panda, które wprowadziły sporo zamieszania w branży SEO.
Panda została wprowadzona w Polsce w roku 2011 i jej zadaniem jest zwiększenie widoczności witryn, które są wysokiej jakości. Pozycjonerzy muszą zatem dbać o to, by strona zawierała wartościową dla użytkownika sieci treść - tylko wówczas algorytm zostawi ją w spokoju, a nawet pozwoli jej wzbić się na wysokie miejsce w rankingu.
Pingwin został wprowadzony w Polsce w roku 2012, a zakres jego działania polega na obniżaniu miejsca w rankingu tym stronom, które działają w sposób nieetyczny - i nastawione są jedynie na osiągnięcie wysokiej pozycji, zamiast na zadowolenie internautów. Algorytm wyłapuje zbyt dużą ilość słów kluczowych na stronie. Z łatwością też rozpozna przeoptymalizowanie strony. Wymusza więc na pozycjonerach o wiele bardziej staranne działania.

SEO a Content Marketing

Czym jest Content Marketing? Określenie to oznacza inaczej "marketing treści". Content Marketing wpisuje się zatem doskonale w opisane wyżej zjawiska i zmiany - treści lepszej jakości nie będą blokowane przez Pandę i Pingwina, a wręcz pomogą stronie wznieść się wyżej w rankingu wyświetleń.
Content Marketing opiera się nie tylko na optymalizacji strony i jej treści, lecz również na odpowiednim umieszczeniu w niej linków. Content Marketing stanowczo daje pozycjonerom o wiele większe pole do popisu i możliwości działania.
Działania związane z Content Marketingiem (więcej) ukierunkowane są przede wszystkim na osiągnięcie konkretnego celu - jest nim zaś nie tylko poprawienie widoczności w wyszukiwarce, lecz również zdobycie ruchu z odesłań (co nazywamy profesjonalnie "kanał refelall") i zbudowanie świadomości marki (tak zwany "kanał direct"). Wraz z poprawą widoczności (czyli "kanałem organic"), te trzy zjawiska można uznać za początek Content Marketingu. Publikowane treści powinny być jednocześnie przyjazne SEO - wówczas praca pozycjonera będzie owocna, przynosząc świetne rezultaty.

Content Marketing - dlaczego warto?

Dlaczego warto opierać się na Content Marketingu? Odpowiedź nasuwa się chyba sama - podobne działania dają możliwość spopularyzowania danej strony, a przecież tego właśnie oczekują od pozycjonerów klienci. Coraz częściej decydują się oni zresztą na wykupienie miesięcznego abonamentu na usługi SEO, zamiast skupiać się jedynie na rozliczaniu za uzyskaną pozycję. Daje to możliwość prowadzenia długofalowych działań, zakrojonych raczej na uzyskanie na danej stronie ruchu.

Ruch jest bowiem obecnie gwarancją prowadzenia bezpiecznych działań SEO. Warto pozyskiwać właśnie ruch, a nie linki - wówczas działamy bowiem zgodnie z White Hat SEO, co z pewnością zostanie wynagrodzone. Black Hat mogłoby być obecnie tragiczne w skutkach (kary), nie przynosząc oczekiwanych rezultatów. Content Marketing jest zatem odpowiedzią na wyzwania współczesności, a przy tym każdy z nas korzysta czasem z internetu, chcąc wyszukać interesujące nas treści - CM chroni nas przed zalewem artykułów o niskiej wartości informacyjnej, pozwalając szybko znaleźć odpowiedź na zadane pytanie.

pozycjonowanie stron

Kontakt:

Fusion Marketing Sp. z o.o.

kontakt@fusionsystem.pl
kontakt@fusionmarketing.pl
www.fusionlandingpage.pl

tel. 12 444 68 07

Dziękujemy klubowi Podwawelski za możliwość zamieszczenia opisu naszych usług,
Dla Partnerów klubu oferujemy specjalne warunki współpracy